Vanliga frågor & svar
Vi erbjuder privatflytt, företagsflytt, tungflytt, pianoflytt, flyttstädning, flyttpackning och magasinering. Vi kör även skräp till återvinning.
Tills den blir full, men max 17 kg.
Mindre växter i en flyttlåda – lämna lådan öppen. Större växter ställs löst på lastbilen, men dessa transporteras inte under vårt ansvar enligt försäkring Bohag 2010.
Mindre tavlor kan packas i en öppen flyttlåda. Större tavlor bör filtas in på lastbilen. Dyrbara tavlor ska packas av er eller oss – annars är det inte vårt ansvar.
TV:n ska packas av er eller av oss – annars är det inte vårt ansvar.
Använd lådor av bättre kvalitet (dubbel well). Enkel well rekommenderas inte, och skador kan i vissa fall falla utanför vårt ansvar.
Vi kör ut varje söndag inom våra regioner.
Vi har en kubikräknare på hemsidan. Alternativt kan du fråga vår kundtjänst.
Vi lånar ut kartonger, men tar en avgift för utkörning till bostad: 300–500 kr efter RUT.
Packa allt som går i lådor eller säckar. Montera ner det som behövs. Undvik småplock – vi vill ha volym när vi bär.
Packa i flyttlåda om möjligt, annars separat med skydd.
Från 30 kr/kvm efter RUT.
Alla möbler filtas på lastbilen. Känsliga eller dyrbara möbler ska exportpackas.
Ja, vi kan packa era möbler inför flytten.
Ja, vi erbjuder flyttstäd.
Om vi har ansvaret ges ersättning, eller nya möbler köps beroende på ålder enligt Bohag 2010.
Ja, ni kan göra det i våra regioner.
Vid samtliga våra kontor.
Ni behöver ha en egen hemförsäkring.
Ja, vi kan även flytta pianon.
Ja, det är ett krav för att köra godstrafik.
Från 2000 kr efter RUT.
Ja, vi har garanti i en vecka.
Ja, många. Det bästa är att läsa Bohag 2010.
Fullvärdesförsäkring enligt Bohag 2010.
Ja, gärna vilken våning, om ni har förråd, och självklart om ni har hiss, samt avstånd för lastning/lossning. Ju mer information – desto smidigare flytt.
Vi har trafiktillstånd. Läs våra omdömen och kontrollera bolaget på exempelvis allabolag.se.
Det vore bra om ni packar de med silkespapper. För att förvara de så säkert som möjligt.
Ja, ni kan självklart packa själva.
Efter att vi slutfört vårt uppdrag hos er, så kan ni betala för flytten.
Ja det gör vi, dock endast till företag.
Ni kan boka via kundtjänst eller på hemsidan.
Ni kan beställa packning av dessa.
Ni ansvarar själva för dessa. Vi tar inte ansvar vid eventuell förlust enligt Bohag 2010.
Förbered gärna, om det skulle bli långt att gå kan tilläggsdebitering tillkomma.
Ja, det kan vi.
Ja, samt i hela Europa.
Ja, det kan ni göra. Ni har upp till 14 dagar innan flytten på er att avboka.
Ni kan boka genom att skicka ett mejl alternativt göra det smidigt på hemsidan.
Då görs en skadeanmälan och en skadereglering påbörjas.
Ja, det kan ni få.
Ni kan få avdrag som gäller för arbetskostnaden.
Oftast är det efter RUT. Offerten visar oftast båda alternativen.
Vi sköter det. Ni betalar beloppet efter RUT.
Vi hjälper er med en överklagan. Om det inte godkänns blir ni betalningsskyldiga för mellanskillnaden.
Ja, det kan ni.
EES-avtalet gäller samt övriga CMR-dokument. Vi hjälper till med detta mot avgift.
Ja, vi erbjuder utlandsflytt
Ja, ni kan kontrollera lossningsadress och annan viktig information.
Ja, det kan ni göra.
Vid behov, så kan det göras.
Ni tar kontakt med vår kundtjänst som hjälper er.
Ni beräknar från lastbil till entré.
Det är information om uppdraget.
Om vi utför packningen – ja.
Det gör ni via mejl eller skickar post till oss.
Hitta du inte svaret här? Hör av dig på info@iliketomoveit.se
